Το Υπουργείο Παιδείας σε ρόλο μάνατζερ ιδιωτικών κολλεγίων


Συναδέλφισσες/-οι
Με το υπ’ αριθμ. 199648/Δ7-9/12/2014 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ δίνεται το πράσινο φως στο αμερικανικό κολλέγιο DEREE να εισέρχεται στους χώρους των Δημόσιων Λυκείων της χώρας και να πραγματοποιεί σεμινάρια και επιμορφώσεις, σε συνεργασία με τους Διευθυντές και τους υπευθύνους ΣΕΠ των ΚΕΣΥΠ. Οι στόχοι είναι σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο

«α) η διοργάνωση παρουσιάσεων/workshops με ομιλίες από επαγγελματίες του χώρου για διάφορα αντικείμενα σπουδών (π.χ. Διοίκηση Επιχειρήσεων, Χρηματοοικονομικά, Τουρισμός, Τέχνες, Ψυχολογία κ.ά.),
β) η παρουσίαση των ειδικών υποτροφιών που δίνονται από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος σε αριστούχους φοιτητές των ελληνικών ΑΕΙ-ΤΕΙ και
γ) η παρουσίαση του συνολικού προγράμματος ακαδημαϊκών υποτροφιών που προσφέρει το Deree βάσει του βαθμού απολυτηρίου».
Αφού λοιπόν φρόντισαν να εκχωρήσουν στα ιδιωτικά ΙΕΚ τους τομείς των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ που κατάργησαν πριν 17 μήνες, συνεχίζουν σήμερα να λειτουργούν ως υπεργολάβοι της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Λίγες μέρες πριν άλλωστε, σε τροπολογία του νόμου για την «Έρευνα, την τεχνολογική ανάπτυξη και την καινοτομία», με φωτογραφική διάταξη αναγνώρισαν ουσιαστικά τα 3ετή προγράμματα σπουδών των DEREE και ANATOLIA ως ισότιμα με τα 4ετή και τα 5ετή των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων και τους επέτρεψαν να εκδίδουν αυτόνομους τίτλους.
Με τις μεθοδεύσεις αυτές του Υπουργείου εδραιώνεται ένα καθεστώς γενικευμένης «αγοράς μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης», με έντονα τα στοιχεία του ανταγωνισμού ανάμεσα στα δημόσια και τα ιδιωτικά ιδρύματα, που θα πιέζει και τα δημόσια να εμπεδώσουν συνθήκες ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας, ενώ για τη νεολαία οι σπουδές θα μετατραπούν σε ένα άκρως ταξικό προνόμιο· οι μεταλυκειακές σπουδές, είτε σε δημόσια είτε σε ιδιωτικά ιδρύματα, θα γίνουν απλησίαστες για την πλειοψηφία των μαθητών. Προετοιμάζουν έτσι και την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, ώστε να περάσει ως φυσική συνέπεια αναγνώρισης μιας συντελεσμένης πραγματικότητας.
Καταγγέλλουμε την εγκύκλιο του Υπουργείου και καλούμε τους υπευθύνους του ΚΕΣΥΠ, τους Διευθυντές και τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην επιτρέψουν τέτοιες πρωτοβουλίες. Δεν είναι το δημόσιο σχολείο χώρος αλίευσης «πελατών-σπουδαστών» για τα ιδιωτικά κολλέγια.

Σχόλια