Ενημερωτικό για τη συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΛΜΕ

Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Λέσβου της 15/11 συζητήθηκαν τα εξής ζητήματα:
1.      Ανασυγκρότηση Δ.Σ.: Στη θέση του συναδέλφου Κ. Ντουράκη, οργανωτικού γραμματέα της Ε.Λ.Μ.Ε., από την Αγωνιστική Παρέμβαση, που παραιτήθηκε λόγω άδειας ανατροφής, αναλαμβάνει η πρώτη επιλαχούσα του ψηφοδελτίου Μ. Αλχατζίδου.
2. Κενά-υπηρεσιακές μεταβολές: Μετά και την γ΄ φάση των προσλήψεων των αναπληρωτών παραμένουν ακόμα κάποια, έστω λίγα, κενά σε σχολικές μονάδες, κι ενώ κοντεύουμε πια στα Χριστούγεννα. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει την ανάγκη να γίνουν άμεσα μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα σχολεία στο εξής. Το Υπουργείο οφείλει να δεσμευτεί για τον αριθμό των διορισμών αυτών (που πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των φετινών αναπληρωτών, όπως έχει ζητήσει και η Ο.Λ.Μ.Ε.) και να δώσει συγκεκριμένο σχεδιάγραμμα των υπηρεσιακών μεταβολών, που και φέτος φαίνεται ότι θα καθυστερήσουν (δεν έχει βγει ακόμα η προκήρυξη των μεταθέσεων, ως όφειλε). Θεωρούμε επίσης απαράδεκτη οπισθοδρόμηση την έλλειψη βιβλίων στα ΕΠΑ.Λ. (όπου οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να κάνουν τα μαθήματα με φωτοτυπίες) καθώς επίσης και το γεγονός της καθυστέρησης στην ανακοίνωση των αναλυτικών προγραμμάτων.
3.   Ενισχυτική Διδασκαλία-Π.Δ.Σ.: Η μεγάλη καθυστέρηση στην κάλυψη των κενών έχει επαναφέρει την ανάγκη λειτουργίας των υποστηρικτικών δομών στο σχολείου που είχαν απαξιωθεί τα τελευταία χρόνια. Πρέπει να οργανωθούν και να ξεκινήσουν άμεσα, ενώ για τα Λύκεια θα πρέπει να μειωθεί και η ύλη των πανελλαδικών μαθημάτων της Γ΄ τάξης, για λόγους ισότητας απέναντι σε σχολεία που καθυστέρησαν να ξεκινήσουν τα μαθήματα λόγω έλλειψης καθηγητών.

4.   Μοριοδότηση και ομαδοποίηση σχολείων: Συζητήθηκε το αίτημα του Γυμνασίου (Λ.Τ.) Άγρας για αύξηση της μοριοδότησής του και του Γυμνασίου Φίλιας για αλλαγή της ομάδας σχολείων στο οποίο είναι ενταγμένο, θέματα τα οποία είχαν ήδη συζητηθεί στο Π.Υ.Σ.Δ.Ε.., το οποίο άλλωστε είναι αρμόδιο είτε για να εισηγηθεί στο Υπουργείο (για τη μοριοδότηση σχολείων) είτε για να αποφασίσει (για τις ομάδες σχολείων).
Η λογική της Ε.Λ.Μ.Ε. σε αυτά τα ζητήματα είναι η εξής:
α) Η μοριοδότηση των σχολείων πρέπει να συζητιέται και να σχεδιάζεται ολοκληρωμένα για να μην δημιουργούνται αδικίες και ανταγωνισμοί ανάμεσα στις σχολικές μονάδες. Η αποσπασματική διεκδίκηση από ένα σχολείο κατά κανόνα αποτυγχάνει, όπως έχουμε δει και με το παράδειγμα του Πλωμαρίου (για το οποίο έχουν υπάρξει δύο ομόθυμες εισηγήσεις για αναμοριοδότηση). Ο συσχετισμός επίσης με την πρωτοβάθμια έχει αντικειμενικές δυσκολίες (λ.χ. διαφορετική κλίμακα). Η Ε.Λ.Μ.Ε. θα μπορούσε να συζητήσει στα πλαίσια μιας επιτροπής της Δ.Δ.Ε. για το θέμα αυτό, χωρίς να θεωρούμε πως αυτό θα λύσει τα προβλήματα των σχολείων και των συναδέλφων. Κι αυτό γιατί αφετηρία του αιτήματος του συλλόγου της Άγρας είναι το γεγονός ότι δεν μπορούν να πάρουν εύκολα μετάθεση ή βελτίωση κοντύτερα στο σπίτι τους αλλά και το γεγονός ότι το σχολείο αργεί να πάρει όλους τους εκπαιδευτικούς που χρειάζεται. Γι’ αυτό ευθύνεται κατά κύριο λόγο, κατά τη γνώμη μας, το πάγωμα των διορισμών την τελευταία πενταετία και όχι η ελλιπής μοριοδότηση.
β) Το αίτημα της Φίλιας πρέπει επίσης να εξεταστεί συνολικότερα, ωστόσο κινείται σε θετική κατεύθυνση. Η Ε.Λ.Μ.Ε. έχει ήδη εδώ και τρία χρόνια διαφωνήσει με τη νέα διάταξη των ομάδων σχολείων (http://elmeles.blogspot.gr/2013/06/blog-post_24.html), επισημαίνοντας τα προβλήματα που θα αυτές θα δημιουργήσουν. Το Γυμνάσιο της Φίλιας, μαζί με τα σχολεία Πέτρας και Μανταμάδου, που είναι σε κοινή ομάδα, είναι από τα θύματα αυτής της διάταξης. Επαναφέρουμε την πρόταση για αποκατάσταση της παλιότερης ομαδοποίησης, η λογική της οποίας ήταν να ομαδοποιούνται βασικά τα συστεγαζόμενα μόνο σχολεία και να εξαιρούνται τα απομακρυσμένα.
5.  Ιστοσελίδα Δ.Δ.Ε.: Επισημάνθηκε η προβληματική λειτουργία της ιστοσελίδας της Δ.Δ.Ε.. Η ανάρτηση ιδιαίτερα στοιχείων, όπως οι τοποθετήσεις μόνιμων και αναπληρωτών, θα έπρεπε να είναι αυτονόητη και απαιτούμε να λυθεί άμεσα αυτή η αμεριμνησία.
6.   Προσφυγικό: Ολοκληρώθηκε με σημαντική επιτυχία η καμπάνια της Ε.Λ.Μ.Ε και του νομαρχιακού τμήματος της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. για τη συλλογή ειδών πρώτης ανάγκης για τους πρόσφυγες. Ευχαριστούμε όλα τα σχολεία, τους συναδέλφους, μαθητές και γονείς που προσέφεραν στην προσπάθεια αυτή! Εννοείται ότι αυτή θα συνεχιστεί με πολλούς τρόπους, έμπρακτης αλληλεγγύης, πίεσης και διεκδίκησης από την Πολιτεία, αντιρατσιστικής ευαισθητοποίησης. Για το σκοπό αυτό η συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσότερων συναδέλφων με την παρουσία, τις ιδέες και την προσφορά τους είναι απαραίτητη. Νέες πρωτοβουλίες θα ανακοινωθούν σύντομα.
7.  Ψήφισμα για δικαιώματα αναπληρωτών: Υιοθετήθηκε ομόφωνα ψήφισμα για τα συνδικαλιστικά δικαιώματα των αναπληρωτών, με αφορμή την έγκριση της συνδικαλιστικής απαλλαγής αναπληρώτριας-μέλους του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. χωρίς να της αναγνωρίζεται η διδακτική προϋπηρεσία (αποστέλλεται συνημμένο).
Κάρτες Ο.Λ.Μ.Ε.: Διακινούνται ήδη στα σχολεία από μέλη του Δ.Σ. και συνδέσμους της Ε.Λ.Μ.Ε. οι κάρτες μέλους της Ο.Λ.Μ.Ε., που θα μπορούν να χρησιμοποιούνται σε μια σειρά πολιτιστικών θεαμάτων και χώρων, που ανακοινώθηκαν ήδη στο site της Ο.Λ.Μ.Ε.. 

Σχόλια